-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34114 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا در اثر كثرت گناهان مي توان از خداوند نااميد شد؟
در ميان گناهان كبيره، از يأس مِنْ روح الله، يعني نااميدي از رحمت خداوند هم به چشم مي خورد. پس وقتي انسان در اثر گناه، از رحمت خدا نااميد شود، گناهي به گناهان خويش افزوده است و اين ترفند شيطان است كه رابطه را به كلّي از خداوند قطع كند. به همين خاطر براي ان كه انسان در يك حالت تعادل، و سير و سلوك به سوي داشته باشد دو عُنصر از عناصر تشكيل دهنده ارتباط با خداست:
1. رجاء،
2. حوف.
با ترس به احساسي دست مي يابيم كه از بازماندن و بي ثمري نجات مي يابيم و به اقدام و جمع آوري زاد و توشه مي پردازيم. و با عنصر اميد و رجاء اگر در جايي كم آورديم و سستي نموديم(گناه) از خداوند منقطع نمي شويم و دوباره به راه مي آييم. در آيات و روايات به طوري با دو عنصر برخورد مي كنيم كه در جايي سرشار از اميد مي گرديم و در مرحله اي از عمل هاي خوب خودمان هم شرمنده مي شويم كه در حدّ بزرگي حق و راه بلندي كه در پيش داريم كاري نكرده ايم. در حديثي از علي((عليه السلام)) سؤال مي شود چقدر انفاق مي كنيد; امام((عليه السلام))مي فرمايد: اگر مطمئن بودم يكي از آنها قبول مي شود آرام مي گرفتم. اين علي((عليه السلام)) است كه اينقدر اهتمام دارد. و از طرفي مردي عرب از پيامبر((صلي الله عليه وآله)) سؤال مي كند روز قيامت حساب با كيست؟


ـ5ـ
پيامبر((صلي الله عليه وآله)) با خدا!
عرب مي گويد: به عزت الله به خدا قسم كه نجات يافتم(اوج اميد).
پيامبر((صلي الله عليه وآله)) مي فرمايد: چنين به خداوند حُسن ظن داشته باشيد. آيات قرآن و احاديث بايد مطالعه شود. كتاب گناهان كبيره مرحوم شهيد دستغيب بسيار مفيد است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ6ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.